Zdobycie doktoratu to nie lada wyczyn i wymaga dużo czasu, energii i pieniędzy. Przeciętny student spędza prawie osiem lat, aby ukończyć swój stopień. To może być możliwe, aby zakończyć swoje w ciągu dwóch lat z pewnym poświęceniem, ale będziesz chciał wziąć swój czas.
Jednym z najważniejszych aspektów uzyskania stopnia doktora jest przygotowanie się do nadchodzącego wyzwania. Łatwo jest się rozproszyć przez wszystkie społeczne, zawodowe i rodzinne wymagania życia, ale musisz skupić się na swoich studiach. Poniższe wskazówki mogą pomóc Ci odnieść sukces.
Pierwszym krokiem jest zbadanie, jakie są Twoje cele. Ważne jest, aby określić, co chcesz osiągnąć, więc można zbudować strategię, aby osiągnąć swoje cele. Będzie to obejmować wybór uczelni, która ma odpowiednią mieszankę kursów, aby przygotować Cię do kariery.
Inną rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest umieszczenie konkurencji w perspektywie. Chociaż możesz konkurować z wieloma innymi studentami, masz moc, aby zrobić duży splash w swojej dziedzinie. Jeśli dążysz do kariery opartej na badaniach, możesz pracować z młodszymi przełożonymi, którzy będą bardziej niż chętni do popychania cię do ukończenia stopnia.
Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest zbudowanie sieci wsparcia. Może to obejmować innych studentów, wydziału i pracowników. Będziesz chciał zadać sobie pytanie, ile czasu będziesz spędzać na swoim doktoracie, a ile czasu będziesz musiał poświęcić na swoje życie osobiste. To jest, gdzie osobisty asystent może pomóc. Te asystenci kompilacji badań i może pomóc uwolnić swój czas. Mogą również pomóc Ci pozostać na torze.
Drugim najważniejszym krokiem jest określenie najlepszego sposobu zarządzania swoim czasem. Jeśli bierzesz udział w kursach w niepełnym wymiarze godzin, być może będziesz musiał dostosować swój harmonogram, przełożyć zadania lub ograniczyć liczbę godzin spędzanych na zajęciach. Będziesz też chciał robić przerwy między kursami. Jest to szczególnie ważne, jeśli pracujesz w dziedzinie, która wymaga wielu podróży.
Najlepszym sposobem na zarządzanie swoim czasem jest stosowanie proaktywnych technik zarządzania czasem. Będziesz musiał ustalić priorytety dla każdego zadania, które wykonujesz, i będziesz musiał się ich trzymać. Przydatne może być użycie narzędzia takiego jak Google Docs lub rozszerzenia Evernote’s Web Clipper, aby śledzić wszystkie swoje dokumenty. Możesz też skorzystać z osobistego asystenta, który zrobi za Ciebie takie rzeczy jak edycja dokumentów czy przygotowanie bibliografii.
Najlepszym sposobem na zarządzanie swoim czasem jest jednak unikanie największego błędu, jaki popełnia większość doktorantów. Tym największym błędem jest nadmierne wydawanie swojego czasu i pieniędzy. Podczas gdy pieniądze, które wydajesz na swój doktorat mogą nie być duże, pieniądze, które tracisz w utraconej produktywności i straconych możliwościach są o wiele ważniejsze. Możesz także uzyskać pomoc od doradcy ds. Zapisów, aby upewnić się, że w pełni wykorzystujesz swój stopień.
Podobne tematy